Handelsbetingelser

Det er en forudsætning for at bestille varer på denne side at du er en erhvervskunde. Vær derfor opmærksom på at du ikke er omfattet af den beskyttelse som gælder for forbrugere som følge af købeloven.

Bestilling

Bestilling kan foretages via mail (info@trimmail.dk), pr. telefon (76687040) eller via vores hjemmeside (trimsko.dk).

Levering

Vi leverer normalt fra dag til dag. I travle perioder kan afsendelse udskydes til næste arbejdsdag. Varerne leveres Ab Fabrik. Det vil sige at ansvaret overgår til dig som kunde i det øjeblik varerne er afsendt fra vort lager.

Forsendelse

Vi arrangerer gerne leveringen for dig, hvad enten du ønsker skoene leveret hos dig selv eller direkte hos din kunde. Vi sender med vognmand, for tiden GLS. Vi kan levere på adressen eller i et afhentningssted nær dig.

Fragten ved levering til erhvervsadresser eller pakkeshops ser du her

 Ordrestørrelse (excl moms) 0-999 1000-1999 2000+
Fragtgebyr 60,00 40,00 0,00

 

Det er en forudsætning at varerne kan leveres på adressen hvor der er nogen til at tage imod, eller hvor modtageren har en aftale med GLS om at de må stille pakken. Hvis vognmanden tager din pakke med igen, fordi du ikke var der til at modtage den, vil du normalt få mulighed for at hente din pakke i nærmeste udleveringssted.

Denne tjeneste opkræver GLS gebyr for hos os, og vi forbeholder os ret til at opkræve dette gebyr hos dig.

Er du i tvivl om hvorvidt du er der til at modtage pakken anbefaler vi at du vælger levering i udleveringssted.

Returret

Du har ikke returret på varer du køber som erhvervskunde.

Det betyder at du ikke blot kan returnere varer du ikke ønsker, og forvente at modtage kreditnota eller penge retur. Returforsendelser skal altid ske efter forudgående aftale. Aftalen skal laves ved bestilling, og vi vil påføre din faktura en bemærkning om at der er aftalt returret for nogle eller alle varerne på fakturaen. Returnering skal i så fald ske inden fakturaens betalingsfrist udløber, altså normalt senest 30 dage fra afsendelsesdato.

  • Returvarer skal altid sendes med omdeling. Vi anbefaler dig at sende varerne på en sporbar måde, da det er dit ansvar at forsendelsen når frem.
  • Brugte sko tages under ingen omstændigheder retur. Det er ligeledes normalt et krav at sko sendes retur i original emballage.
  • Sørg på at pakke æsken ind og rense den for prismærker etc. Vi opkræver håndteringsgebyr, for øjeblikket 20 kr. (excl. moms) pr. par, for at behandle en returforsendelse.
  • Blev din ordre oprindeligt afsendt uden fragt/håndteringsgebyr, og betyder returneringen at den den ikke længere ville være berettiget til fritagelse for et eller begge gebyrer vil disse også blive modregnet på kreditnota.

Betaling

Betalingsbetingelserne er “30 dage netto”. Det betyder at du skal indbetale det samlede fakturabeløb senest 30 dage fra fakturadato.

Overskrider du betalingsfristen fremsender vi en påmindelse eller kontakter dig telefonisk. Betaler du stadig ikke vil vi fremsende egentlige rykkere med påskrevne gebyrer, ligesom vi forbeholder os ret til at tilskrive renter til din gæld og efter vort skøn overdrage sagen til inkasso.

Gebyrer og renter følger altid gældende lovgivning.

Har du, af den ene eller anden grund, ikke mulighed for at betale anbefaler vi at du kontakter os hurtigst muligt.

Vi forbeholder os ret til at kræve forudbetaling.

Reklamationer

Vi bestræber os på at behandle reklamationer så hurtigt og korrekt som muligt. Det letter behandlingen en hvis du sender billeder af problemet (send dem til info@trimmail.dk).

Kontakt os så hurtigt som muligt når du har en reklamation.

Reklamationer afvises hvis:

  • Der er tale om almindelig slitage.
  • Skader/slitage er opstået som følge af uhensigtsmæssig brug.

Berettigede reklamationer løser vi på en af følgende måder:

  1. Reparation: Hvor vi skønner det er den bedste løsning forsøger vi at reparerer fodtøjet.
  2. Kreditering: Du får en kreditnota/pengene tilbage. Her er det normalt et krav at vi får fodtøjet retur.
  3. Erstatning: Vi fremsender et andet par og du ombytter skoen for kunden. Her er det normalt et krav at vi får fodtøjet retur.
  4. Dekort: Du modtager en kreditnota på en del af prisen, og accepterer dermed at skoen er 2. sortering.

Vi forbeholder os ret til at vælge løsning 3, mens dekort kun kan ske med din accept.

Showroom

Du kan lave aftale om at besøge showroomet med patienter, hvor vi sammen finder det rigtige fodtøj. Da disse opgaver kan være meget tidskrævende pålægges jeres faktura 25% i gebyr.